Home Best Life

Πώς να αντιμετωπίσετε τον καύσωνα

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Το νέο κύμα καύσωνα είναι εδώ, αφού η θερμοκρασία αναμένεται να φτάσει τους 42 βαθμούς Κελσίου. Για την προφύλαξη μας, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, έχουν εκδώσει χρήσιμες οδηγίες.

Καταρχήν, ο κίνδυνος της θερμοπληξίας, παραμονεύει. Αν κάποιος δικός σας έχει κάποιο από τα παρακάτω συμπτώματα: ζάλη, κεφαλαλγία, ίλιγγο, υπνηλία, διαταραχές συμπεριφοράς, ναυτία, εμετούς, κράμπες, τότε πρέπει να κάνετε τα εξής:

-Μεταφέρετε τον θερμόπληκτο, σε δροσερό και σκιερό μέρος και αφαιρείτε τα ρούχα, ώστε να αερίζεται καλά το σώμα, ενώ του αερίζουμε το σώμα, με οποιοδήποτε τρόπο.

-Βρέξτε με κρύο νερό, το πρόσωπο, το λαιμό και το σώμα.

-Τοποθετήστε ψυχρά επιθέματα στο μέτωπο και στο κεφάλι, ενώ ένα αρκετά παγωμένο μπουκάλι είναι χρήσιμο.

-Τρίψτε ζωηρά τα χέρια και τα πόδια, με κατεύθυνση από κάτω προς τα πάνω. Κάνει καλό στο αίμα και την καρδιά.

-Αν αρχίζει και συνέρχεται, δώστε να πιει κάτι δροσερό, έχοντας λίγη ποσότητα αλατιού, ώστε ο οργανισμός να αναπληρώσει τα χαμένα υγρά.

-Τέλος, επικοινωνήστε με το ΕΚΑΒ, ενημερωθείτε για τα νοσοκομεία που εφημερεύουν και μεταφέρετέ τον στο πιο κοντινό.

 

Μέτρα προστασίας

Για το υπόλοιπο της εβδομάδας, που η θερμοκρασία θα «σκαρφαλώσει» στα ύψη, αποφύγετε την ηλιοθεραπεία και χώρους που επικρατεί συνωστισμός.

-Αποφύγετε τη βαριά σωματική εργασία, κυρίως σε χώρους που επικρατεί άπνοια και υγρασία, ενώ να αποφεύγεται το πολύωρο βάδισμα και το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.

-Φορέστε ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα, καθώς διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Φυσικά, δεν θα πρέπει να παραλείψετε το καπέλο ή κάποιο άλλο κάλυμμα από φυσικό υλικό, ώστε να αερίζεται το κεφάλι.

-Προτιμήσετε ελαφρά και μικρά γεύματα. Κυρίως, δώστε έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά, περιορίζοντας τα λιπαρά, ενώ από τα χέρια σας δεν θα πρέπει να λείπουν μπουκάλια με νερό και χυμούς φρούτων. Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.

-Τα πολλά χλιαρά ντους εντός της ημέρας, κάνουν καλό, ενώ τοποθετήστε στο κεφάλι και στο λαιμό, υγρά καλύμματα.

-Φορέστε μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά, ώστε να μην σας χτυπά η έντονη αντανάκλαση του ήλιου.

-Αποφύγετε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας.

Επίσης:

Άτομα που πάσχουν από χρόνια νοσήματα, καλό είναι να συμβουλευτούν τον θεράποντα ιατρό τους, για εφαρμογή ειδικών οδηγιών. Επίσης, όσοι παίρνουν φάρμακα, να συμβουλευτούν τους γιατρούς τους, σχετικά με την δοσολογία που πρέπει να παίρνουν.

 

Τα βρέφη

– Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί και στα νεογνά και στα βρέφη, αφού πρέπει να είναι ελαφρά ντυμένα, ενώ τα χέρια και τα πόδια προτιμάται να ‘ναι ελεύθερα και μην τυλίγονται σε πάνες.

Επιπλέον, να προσφέρεται συχνά, εκτός από γάλα και άλλα υγρά, όπως χαμομήλι, νερό κ.λ.π. Όσον αφορά την τροφή, προτιμήστε περισσότερα χορταρικά και φρούτα και λιγότερα λιπαρά.

Μην τα αφήνετε πολύ ώρα στον ήλιο πριν και μετά το μπάνιο, ενώ πρέπει να φορούν πάντα καπέλο.

 

Οι ηλικιωμένοι

– Στους ηλικιωμένους, το πολύ ζεστό και υγρό περιβάλλον είναι επικίνδυνο και γι αυτό είναι απαραίτητος ο δροσισμός του διαμερίσματος. Προτιμάται η μετακίνηση, σε δροσερότερες περιοχές της χώρας, αν και εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, αλλιώς, η παραμονή σε κατώτερα διαμερίσματα πολυώροφων σπιτιών είναι μία εύκολη λύση.

Τα δωμάτια ή τα σπίτια, όπου διαμένουν ηλικιωμένοι άνθρωποι, κατά τη διάρκεια των ζεστών ωρών, πρέπει να είναι ερμητικό κλειστό και να παραμένει ανοιχτό όλη τη νύχτα.

Σε περιπτώσεις που οι οικογένειες ταξιδεύουν, μην εγκαταλείπετε τους ηλικιωμένους μόνους, ώστε να εξασφαλίζεται η καθημερινή φροντίδα.

 

http://www.citypress.gr/index.html?action=article&;article=106418

 

more posts vipnews
More Best Life