Στους top Ευρωπαϊκούς προορισμούς για αγορές βρίσκεται η Αθήνα, η οποία παρά την ύφεση, τις πορείες αλλά και τα επεισόδια που συχνά παρατηρούνται στο κέντρο, εξακολουθεί να προσελκύει όχι μόνο τους κατοίκους της αλλά και πάρα πολλούς τουρίστες.
Σύμφωνα με τον κατάλογο “Globe Shopper City Index – Europe”, ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα που εκπονεί ο βρετανικός φορέας “Economist Intelligence Unit”(EIU), η Ελληνική πρωτεύουσα συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ευρωπαϊκών προορισμών για εκείνους που ταξιδεύουν στο εξωτερικό αποκλειστικά για να ψωνίσουν και άρα το τονώσουν την εσωτερική αγορά.
Η Αθήνα εμφανίζεται ασυναγώνιστη όσον αφορά στην κατηγορία “προσιτές τιμές”, κυρίως χάρη στις τιμές των ξενοδοχείων δύο αστέρων που προσφέρονται στην πόλη, για τις οποίες κατέλαβε την πρώτη θέση. Η μεγάλη αδυναμία για την πόλη φαίνεται πως είναι η κατηγορία καταστήματα, κυρίως λόγω των προϊόντων «μαϊμού» που ο καταναλωτές πιστεύουν πως έχουν κατακλύσει την αγορά.
Στην έρευνα αυτή, εξετάστηκε η δημόσια εικόνα 33 μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων όσον αφορά τα ψώνια των διεθνών ταξιδιωτών. Κάθε πόλη βαθμολογήθηκε με βάση 38 κριτήρια, που υπάγονται σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες: καταστήματα, προσιτές τιμές, άνεση και εξυπηρέτηση, ξενοδοχεία και συγκοινωνίες, πολιτισμός και κλίμα. Η βαθμολογία δόθηκε με βάση μια κλίμακα 0-100, όπου 100 = άριστο περιβάλλον αγορών.
Συνολική βαθμολογία:
– Λονδίνο 67,3
– Μαδρίτη και Βαρκελώνη 67,1
– Παρίσι 65,5
– Ρώμη 62,9
– Βερολίνο 62,3
– Λισσαβόνα 61,6
– ‘Αμστερνταμ 61,3
– Πράγα 59,7
– Βουδαπέστη 59,6
– Μιλάνο 59,3
– Βιέννη 59,1
– Κων/πολη 58,4
– Δουβλίνο 57,6
– Βρυξέλλες 56,8
– Αθήνα 56,2
– Μόναχο 55,5
– Κοπεγχάγη 54,1
– Μόσχα 53,9
– Στοκχόλμη και Αμβούργο 53,4
Ελκυστική για αγορές η Αθήνα παρά την κρίση