Home Social Events

Priscilla: Πρεμιέρα για την νέα ταινία της Σοφία Κόπολα

Πρεμιέρα έκανε η νέα ταινία της Σοφίας Κόπολα, «Priscilla» στα Village Cinemas στο Athens Metro Mall στον Άγιο Δημήτριο

Η μεγάλη αγάπη και ο ταραχώδης γάμος του Έλβις Πρίσλεϊ με την Πρισίλα.

Λίγα λόγια για την ταινία

Η Σοφία Κόπολα καταγράφει τη σχέση του «Βασιλιά» Έλβις Πρίσλεϊ με την Πρισίλα.

Οι δυο τους γνωρίστηκαν σε ένα πάρτι το 1959, στη Γερμάνια, όταν εκείνος υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία. Εκείνη ήταν μόλις δεκατεσσάρων ετών και θαμπώθηκε από τον ρομαντικό νεαρό σταρ, όπως θα συνέβαινε σε κάθε κορίτσι στην ηλικία της. Αφού διατηρήσαν μια σχέση διά αλληλογραφίας για ένα διάστημα, με την άδεια των γονιών της, η ανήλικη Πρισίλα μετακομίζει στην Graceland, όπου για εφτά χρόνια ο «Βασιλιάς», ο οποίος δένεται μαζί της, γιατί είναι η μόνη που δεν ενδιαφέρεται για το όνομά του και ταυτόχρονα μπορεί να την πλάσει, όπως εκείνος θέλει, τη σέβεται και δεν την αγγίζει σεξουαλικά, αν και ίδια το ήθελε. Τελικά, οι δυο τους παντρεύτηκαν, όταν εκείνη συμπλήρωσε τα 21 της χρόνια σε μια ολιγόλεπτη τελετή στο Λας Βέγκας και λίγους μήνες αργότερα απόκτησαν την κόρη τους, Λίζα Μαρί, η οποία είχε εναντιωθεί στην ιδέα της Κόπολα για την ταινία.

Η Πρισίλα, ένα κορίτσι που απλώς υπάκουε στις επιθυμίες του πιο γνωστού άντρα του κόσμου, ο οποίος αποφάσιζε τα πάντα- από το χρώμα των μαλλιών της μέχρι τις συναναστροφές της- έζησε το απόγειο της δόξας του, τις δεκάδες του ερωτικές περιπέτειες, αλλά και την πτώση του, μέχρι που αποφάσισε να ζητήσει διαζύγιο για να συνεχίσει τη ζωή της. Με τον Πρίσλεϊ παρέμειναν καλοί φίλοι, αν και ο ίδιος δεν μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει τον χωρισμό τους.

Βασισμένη στο βιβλίο «Elvis and me» της Πρισίλα Πρίσλεϊ, που έχει αποτελέσει υλικό και για άλλες βιογραφίες του Βασιλιά του rock ‘n roll, η Κόπολα αποφάσισε να πει την ιστορία αυτή μέσα από μια προσωπική της οπτική. Και αυτό γιατί η Πρισίλα, που βρίσκεται πίσω από την παραγωγή, ήταν ένα κορίτσι, που έμαθε τη ζωή μέσα από τα μάτια ενός ανθρώπου, που όλος ο κόσμος αποθέωνε, και έζησε στη σκιά μιας πατριαρχικής φιγούρας ως κούκλα, που πάλευε να βρειτη δική της φωνή, όπως και η ίδια.

Εύστοχα, η Κόπολα, με τη γνωστή μελαγχολία που χαρακτηρίζει την κινηματογράφησή της, αποτυπώνεται τη χρυσή φυλακή της ηρωίδας της, που απλώς υπακούει σε έναν άντρα άλλοτε ευαίσθητο και ευάλωτο, άλλοτε εξαιρετικά χειριστικό και κακοποιητικό. Μέσα στην ατμόσφαιρα αυτού του αρρωστημένου παραμυθιού, η Κάλι Σπένι, που για την ερμηνεία της βραβεύτηκε στο φεστιβάλ Βενετίας, με έκπληκτα τεράστια μάτια και την απορία ενός παιδιού, παρακολουθεί σχεδόν ως παρατηρητής την ίδια της ζωή, μην μπορώντας ουσιαστικά να δράσει. Η Κόπολα καταφέρνει δεξιοτεχνικά να αποδώσει τον ψυχικό κόσμο αυτoύ του πλάσματος, που έζησε για χρόνια με έναν κατασκευασμένο εαυτό, αλλά δεν βρίσκειτελικά τον τρόπο να αφηγηθεί την εσωτερική διεργασία μεταμόρφωσής του.

Κι ενώ καταφέρνει να κρατήσει τις ισορροπίες, χωρίς να είναιπροσβλητική απέναντι στη μνήμη του Πρίσλεϊ, όπως φοβόταν η Λίζα Μαρί, η οποία δεν κατάφερε να δει ολοκληρωμένη την ταινία ποτέ, αφού πέθανε πριν από την προβολή της, αντιμετωπίζει περιγραφικά τη μεταστροφή της πρωταγωνίστριάς της, βάζοντας την απλώς να φεύγει από την Graceland, χάνοντας την ευκαιρία να ξεφύγει από τα όρια ενός συμβατικού biopic. Έτσι, μένει να κοιτάζει πίσω από την κλειδαρότρυπα την ερωτική ζωή ενός διάσημου ζευγαριού, αν και το κάνει με στυλ, αδυνατώντας να καταγράψει την πορεία μιας χειραφέτησης και αυτογνωσίας, πράγμα που θα είχε νόημα σήμερα.

Δείτε φωτογραφίες:

Ναταλία Αργυράκη Ζωή Ψαρρά
Γιώργος Πράσινος Ζωή Ψαρρά
Δήμητρα Αργυράκη Ναταλία Αργυράκη

φωτογραφίες: papadakispress/ Δημήτρης Πελέκης

 

more posts vipnews
More Social Events