Υπερψηφίστηκε επί της αρχής από την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί…
με τις θετικές ψήφους του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ, αν και παρέμειναν κάποιοι αστερίσκοι σχετικά με ορισμένες διατάξεις, οι οποίες αναμένεται να συζητηθούν σήμερα στην Επιτροπή και εν συνεχεία στην Ολομέλεια της Βουλής.
Τα «αγκάθια»
Από τη χθεσινή συνεδρίαση προέκυψε ότι τα ζητήματα που παραμένουν ανοιχτά σχετικά με το ζήτημα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί αφορούν στο αίτημα για αλλαγή του συντελεστή του μαθηματικού τύπου με τον οποίο καθορίζεται ο αριθμός των αδειών ανά περιοχή, ώστε να βγουν νέες άδειες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στην Περιφέρεια, στη διαδικασία των μεταβιβάσεων και στο άνοιγμα της αγοράς για τα ειδικά προμισθωμένα επταθέσια και εννιαθέσια οχήματα, τα οποία ο υπουργός Υποδομών Μ. Βορίδης δήλωσε ότι στηρίζει σταθερά. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο κ. Βορίδης, ο οποίος πριν από τη συνεδρίαση της Επιτροπής εμφανίστηκε πιο διαλλακτικός σχετικά με τις αντιρρήσεις που εκφράζονται επί του νομοσχεδίου, επανέλαβε την πάγια θέση του ότι «δεν υπάρχει ειδικό ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για τη ρύθμιση της αγοράς των ταξί. Για λόγους υπέρτατου δημόσιου συμφέροντος υπάρχουν εξαιρέσεις. Έχουμε να κάνουμε με μια ρύθμιση για να τακτοποιήσουμε έναν κλάδο. Δεν είναι το μείζον θέμα για να κάνουμε επανάσταση», προσθέτοντας ότι «το μείζον και το σημαντικό είναι ότι και ως κυβέρνηση και ως Βουλή έχουμε συμφωνήσει πάνω σε ορισμένες αρχές». Λίγο αργότερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Καψής ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα προωθήσει βελτιωτικές ρυθμίσεις που θα αφορούν στις νέες άδειες για όλη την Ελλάδα, στα εννεαθεσια ταξί και στον τρόπο που θα αντιπροσωπεύονται οι καταναλωτές στις περιφερειακές επιτροπές από τις οποίες θα δίνονται οι άδειες.
Βάσω: Μην ανάγουμε τα πάντα στην τρόικα
Λίγο νωρίτερα ο κ. Βορίδης είχε βρει σύμμαχο στις απόψεις του στο πρόσωπο της προέδρου της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής Β. Παπανδρέου, η οποία είχε επικρίνει όσους αναγάγουν ως εθνικό θέμα την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «συνεχίζεται ένα θέμα που εμείς το έχουμε αναγάγει ως εθνικό. Δεν υπάρχει καμία υποχρέωση της χώρας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είτε για να τα απελευθερώσουμε είτε όχι. Υπάρχει ειδική εξαίρεση και τα ταξί ρυθμίζονται αποκλειστικά στη βάση εθνικών κριτηρίων» και προσθέτοντας δηκτικά πως «οτιδήποτε πρέπει να γίνει στη χώρα προκαλούμε ή βάζουμε δικαιολογία την τρόικα. […] Μη διογκώνουμε το ρόλο της τρόικας εκεί που δεν υπάρχει», φράση που ερμηνεύεται ως «αιχμή» στις αντιρρήσεις που είχε εκφράσει σχετικά με το νομοσχέδιο ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας και πρώην υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης. Πάντως, από το ΠΑΣΟΚ ο Κ. Γείτονας αμφισβήτησε ότι βρέθηκε η χρυσή τομή στο θέμα της απελευθέρωσης των ταξί, καθώς και στο ότι πρέπει για την Αθήνα να βγουν νέες άδειες, ο Ν. Αλευράς υπογράμμισε την ανάγκη να ξεκαθαριστεί αν τίθεται θέμα τήρησης ευρωπαϊκών οδηγιών, ενώ ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Δ. Τσιρώνης ζήτησε να γίνουν ορισμένες βελτιωτικές ρυθμίσεις, καθώς, όπως σημείωσε, το κόμμα επιθυμεί ένα ελεγχόμενο και όχι αλόγιστο άνοιγμα του επαγγέλματος, ώστε να μην καταστραφούν οι επαγγελματίες του κλάδου.
Συμφωνίες και αντιρρήσεις
Ο εισηγητής της ΝΔ Μ. Παπαδόπουλος ανακοίνωσε ότι το κόμμα θα στηρίξει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, καθώς, όπως είπε, δίνει λύση σε ένα πρόβλημα που ταλανίζει τη χώρα, και εκτίμησε ότι θα γίνουν οι αναγκαίες βελτιωτικές αλλαγές για να λυθούν τα όποια προβλήματα έχουν προκύψει. Ο Α. Ροντούλης του ΛΑΟΣ τόνισε ότι «είναι σωστές οι πρόνοιες του νομοσχεδίου για τα ταξί και αν γίνουν δεκτές οι παρατηρήσεις του κόμματός μας θα βρούμε και τη χρυσή τομή που ο υπουργός προσπαθεί να βρει και όλοι θα είμαστε ικανοποιημένοι», ενώ ο Α. Νάνος του ΚΚΕ ξεκαθάρισε ότι το κόμμα του καταψηφίζει, υποστηρίζοντας ότι «το μόνο ωφελημένο από τη ρύθμιση θα είναι το μεγάλο κεφάλαιο». Επίσης, ο Δ. Παπαδημούλης του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για κοινοπραξία ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και κατηγόρησε τον κ. Βορίδη ότι για λόγους ψηφοθηρικούς θέλει να ικανοποιήσει και τα ταξί και τη ΝΔ.
http://www.citypress.gr/index.html?action=article&article=98776