Μετά το πράσινο φως που έδωσε η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, ανοίγει πλέον ο δρόμος για την πλήρη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα Μέσα Μεταφοράς. Τι χαρτιά όμως θα απαιτηθούν για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας;
Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, έχουν διατεθεί από την ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ) 400.000 και από τη ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός) 110.000 «έξυπνα» εισιτήρια και κάρτες, εκ των οποίων τα 15.000 στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Μάλιστα, τα έσοδα έχουν ξεπεράσει τα 2 εκατ. ευρώ.
Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει:
– επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ,
– την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο.
– έγγραφο απόδειξης του δικαιώματος μετακίνησης, εφόσον ανήκει σε ειδική κατηγορία.
Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το όνομα, το επώνυμο, καθώς και το μήνα και έτος γέννησης και την ειδική κατηγορία, εφόσον υπάρχει.
Στη συνέχεια προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη, ο οποίος εισάγει τον κωδικό ασφαλείας.
Τέλος, ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.
Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας, το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ (ή αριθμού διαβατηρίου) και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης.
Σε περίπτωση έκδοσης κάρτας ειδικής κατηγορίας αποθηκεύεται σε ξεχωριστό αρχείο δεδομένων ο αριθμός ΑΜΚΑ και η ημερομηνία λήξης του δικαιώματος μόνο.