Με επισημότητα και μεγάλη προσέλευση προσωπικοτήτων, επιστημόνων, καλλιτεχνών, συλλεκτών, δημοσιογράφων και φιλότεχνων έγιναν στο Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου- Ευταξία, στην πλατεία Κλαυθμώνος, τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης του διεθνούς εικαστικού Κώστα Ευαγγελάτου, με γενικό τίτλο Νεφελομορφίες Art- Est.
Η εκδήλωση άρχισε στην ισόγεια αίθουσα του Μουσείου μπροστά στον περίφημο πίνακα με την Ακρόπολη το 1674, έργο του J.Carrey. Ο Πρόεδρος του Μουσείου κ. Αντώνιος Βογιατζής αναφέρθηκε στην συνεργασία του καλλιτέχνη με το Μουσείο από το 2004 και στην τωρινή μεγάλη του ατομική έκθεση. Αναφέρθηκε διεξοδικά στα βιογραφικά του στοιχεία από την πρώτη έκθεση του σε ηλικία 16 ετών στο Αργοστόλι μέχρι σήμερα σε μεγάλα διεθνή εικαστικά κέντρα. Επεσήμανε επίσης τις λογοτεχνικές και θεωρητικές εκδόσεις του με αναφορά όλων των εκδόσεων του, αλλά και των κριτικών εκδόσεων για το έργο του με κείμενα σημαντικών μελετητών και ιστορικών τέχνης.
Στη συνέχεια η νέα ιστορικός τέχνης δ. Δήμητρα Παπαναγιώτου, εθελόντρια στο Μουσείο και επιμελήτρια της έκθεσης, διάβασε στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα κριτικό κείμενο του ποιητή, εκδότη και καθηγητή λογοτεχνίας στη Νέα Υόρκη Άλφεντ Πούλεν, το οποίο κατέληγε: “Στην εναγώνια πορεία του μέσα στους τόπους της ερημιάς, ο Κώστας Ευαγγελάτος, ανοικοδομεί τα φυσικά και ψυχικά διακριτικά σημεία της όρασης του με μια φλεγόμενη φαντασία. Στον ορίζοντα στήνει έναν φράχτη σαν πυρακτωμένη ραχοκοκαλιά, που συνδέει ουρανό και γη και απειλεί να μας αρπάξει όλους κάτω από το χτύπημα ενός άστοργου βλέμματος. Αφήνοντας ανθρώπινα σχήματα που κατευθύνονται προς το αγγελικό, σε μια ερημωμένη ηθικά γη, τα έργα του Ευαγγελάτου είναι οι παρασκηνιακοί ψίθυροι ενός καθαρού λόγου, που αντηχεί την ευαισθησία ενός ανθρώπινου και αισθητικού προγόνου όπως ο Καβάφης”. Η Διευθύντρια του Μουσείου κ. Αγλαία Αρχοντίδου- Αργύρη, Αρχαιολόγος, εξήρε την προσωπικότητα και τον επαγγελματισμό του καλλιτέχνη και τον χαρακτήρισε δεξιοτέχνη “ποιητή του χρώματος”. Στον επίλογο ο Κώστας Ευαγγελάτος ιδιαίτερα συγκινημένος για την τιμητική παρουσίαση ευχαρίστησε το Μουσείο και όλους όσους συνέβαλαν την άψογη και αισθητική διοργάνωση της μεγάλης τιμητικής έκθεσης του, ιδιαίτερα στις μέρες μας που η τέχνη πρέπει να έχει εμψυχωτική δυναμική, σε σχέση με τα δυσεπίλυτα κοινωνικά και αξιολογικά προβλήματα. Ακολούθησαν τα εγκαίνια στον επάνω όροφο του Μουσείου, όπου οι φιλότεχνοι έφθασαν στην έκθεση ζωγραφικής αφού πέρασαν από όλο τον κεντρικό εκθεσιακό χώρο του Μουσείου με τα θαυμάσια και σπάνια έργα τέχνης και αντικείμενα από τη διαμονή στο κτίριο-παλάτι του Όθωνα και της Αμαλίας από το 1836-1843.
Η είσοδος στην έκθεση με τα νεφελογραφικά συμπλέγματα και τις νεφελομορφίες εντυπωσίασε ιδιαίτερα με τον ειδικά μελετημένο υποβλητικό φωτισμό των 64 πινάκων του καλλιτέχνη που την απαρτίζουν στο φάσμα ενός νεφελογραφικού ταξιδιού. Η μεγάλη προσέλευση εμπόδισε την προγραμματισμένη ξενάγηση μπροστά στα έργα από τον ίδιο τον δημιουργό τους, αλλά θα γίνει προς το τέλος της έκθεσης. Την ανθοδετική εορταστική κόσμηση του χώρου έκανε ευγενικά ο ανθοδέτης Κώστας Ιωαννίδης. Ακολούθησε κοκτέιλ με κρασιά, γλυκίσματα και μάντολες, προσφορά από την παραδοσιακή Κεφαλονίτικη “Βοσκοπούλα”. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 7 Ιανουαρίου 2017. Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, Ι. Παπαρρηγοπούλου 7, Πλατεία Κλαυθμώνος. Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1981 στη Γαλλία συνδέθηκε με πρωτοποριακούς καλλιτέχνες και διανοούμενους, διαμορφώνοντας την προσωπική «βιωματική» του έκφραση και το 1983 σπούδασε με υποτροφία εικαστικά και θεωρία της σύγχρονης τέχνης στο Μανχάταν της Νέας Υόρκηs (Παν/μιο The New School for Social Research). AdTech Ad Οι «Nεφελομορφίες» είναι χρωματικές δημιουργίες με θέμα τον ουρανό, σε διαφορετικές στιγμές της ημέρας.
Οι χρωματικές αντιθέσεις είναι καθοριστικές στη διάρθρωση των εικόνων που δημιουργούν. Το παιχνίδισμα των χρωμάτων και των μορφών διαμορφώνει ρομαντική ατμόσφαιρα αφαιρετικού χαρακτήρα, που επιτρέπει το φανταστικό ταξίδι. Ο καλλιτέχνης εκμεταλλεύεται το αττικό φως σε διάφορες στιγμές και ώρες για να χαρίσει αισθητική απόλαυση και αισιοδοξία αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο «εργαλείο» στην παλέτα του: τέμπερα, σινική μελάνη, μολύβι, λάδι, ακρυλικό. Ο Κώστας Ευαγγελάτος είναι μέλος επιστημονικών, ιστορικών, καλλιτεχνικών και λογοτεχνικών οργανισμών, του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών και της Εθνικής Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών. Στην ανεξάρτητη εικαστική πορεία του έχει τιμηθεί με βραβεία, εύφημες μνείες και επαίνους από πνευματικούς φορείς.